אנחנו חיים בתקופה של שינויים מואצים בכל ימי חיינו


"שינוי אינו מתחולל ללא גרימת אי נוחיות, אפילו אם השינוי הוא מרע לטוב"  (ריצ'ארד הוקר) 

אנחנו חיים בתקופה של שינויים מואצים בכל תחומי חיינו, מסגרות נשברות, חוקים משתנים. היכולת שלנו להבין את מהות השינויים וללמוד להתמודד איתם – הם הבסיס לחיים של עוצמה בתוך המציאות המשתנה הזו. רצון לשינוי או התמודדות עם שינוי נמצאים בבסיס התהליכים אותם אני מנחה, הן בתהליכים של אחד על אחד והן בסדנאות ובתהליכים קבוצתיים.

אנשים מחפשים שינוי

אנשים שמחפשים שינוי לא תמיד הם יודעים מה בדיוק מהות השינוי שהם מחפשים. אנשים רבים חיים בחוויה של פער בין הפוטנציאל למימוש. מרגישים שיש להם הרבה מה להציע ושהם עושים מעט מידי. לא מביאים את עצמם לידי מימוש והגשמה עצמית. לפעמים אפילו חשים שהם חיים "ליד החיים" ולא את החיים עצמם, או לא את החיים שנועדו לחיות.

איך לבצע שינוי

במקרים אחרים, אנשים יודעים מה השינוי שהם רוצים ליצור בחייהם, ולא יודעים איך לבצע אותו, למשל: למצוא עבודה, או לשנות כיוון מקצועי. לפעמים לא יודעים איך בכלל להתחיל, ולפעמים – התחלתי ליצור את השינוי אבל אז נתקעתי, ואין לי מושג איך להמשיך.

התמודדות עם שינוי

אחרים מתמודדים עם שינוי חיצוני מסוים שהתחולל בחייהם. זה יכול להיות שינוי שנכפה עליהם, כמו פיטורים או מוות, שינוי שאולי לא נכפה עליהם, אך עדיין אינו רצוי מבחינתם כמו גירושים, או אפילו שינוי שנתפס על ידם כחיובי, כמו פרישה, או אפילו קידום והתמודדות עם תפקיד חדש


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *