פיתוח מנהלים ואימון אישי – תהליכים של שינוי וצמיחה אישית

העצמה אישית אורית פרי

העצמה אישית אורית פרי

אימון אישי ופיתוח מנהלים הם תהליכים אישיים משמעותיים. מדובר בתהליכי שינוי, וביתר דיוק – תהליכי צמיחה אישית.

בשיחה הראשונה שאני מקיימת אם אדם שמגיע להתאמן אצלי, לפעמים עוד בטלפון, לפני הפגישה הראשונה, אני תמיד מציינת שהתהליך המשמעותי ביותר מתרחש בין פגישות האימון. זה התהליך של ההפנמה וההטמעה של מה שקורה בפגישות, יישום התובנות שנפתחות והכלים שנרכשים. בהתחלה אנחנו נפגשים מידי שבוע, ויוצרים את התשתית לכל תהליך, ומהר מאוד אנחנו מרווחים בין פגישות האימון, כי כאמור – התהליך מתרחש במרווחים שביניהן. בתוך החיים עצמם.

וכפי שיש שונות בין אדם לאדם, כך יש שונות רבה בין התהליכים האישיים, בין אם מדובר באימון אישי ובין אם מדובר בפיתוח מנהלים. אין תהליך אישי אחד דומה לרעהו. לא באופיו  ולא בתוצאותיו.

לפעמים מדובר בתהליכים קצרים, עם תוצאות פורצות דרך, ולפעמים בתהליכים ארוכים יותר.

לפעמים התוצאות מתגלות לאורך הדרך, ממפגש למפגש, ולפעמים – נדמה כאילו על פני השטח יש התרחשות מינימאלית, ואז פתאום – וואו !

צמיחה פתאומית – האומנם ?

השבוע קיבלתי הודעה ממתאמן שלי, איש צעיר שאני אוהבת ומעריכה, שסיים את תהליך האימון שלו לפני מספר חודשים. הוא מצא לנכון ליידע אותי על התקדמות מטאורית, באמת פורצת דרך, שאירעה בחייו עכשיו, לאחר סיום התהליך. הוא לא התעצל ופתח את מפת האימון שלו (שכתב בתחילת התהליך) בדק וראה איך המטרות שלו התממשו אחת לאחת, וכתב לעצמו ושיתף גם אותי בפריצות הדרך המשמעותיות שלו. ממש לקח את המסמך שכתב בתחילת התהליך, סימן במארקר צהוב כל מטרה שהציב בתחילת הדרך, ורשם ליד את מצבה כיום. לסיום הוא ציין "אני שמח להיות במקום שבו אני נמצא… שמח שכל זה קרה בקצב טוב ובזמן קצר יחסית".

התרגשתי, והודיתי לו כמובן שזכר לשתף אותי, ובתגובה שלחתי לו את הסיפור על צמח הבמבוק.

צמח הבמבוק הסיני מתנשא לגובה אדיר, אבל מה שמעניין לגביו זה תהליך צמיחתו.  כששותלים את זרע הבמבוק ומתחילים להשקותו בשנה הראשונה לא רואים שום דבר שצומח מעל פני הקרקע. בשנה השנייה ממשיכים להשקות ועדיין אין כל סימן לצמיחה. כך גם בשנה השלישית, וברביעית ואז רק בשנה החמישית לאחר שהשקינו אותו חמש שנים ברציפות, מתחילה הצמיחה ותוך שישה שבועות הוא ממריא לגובה אדיר של כשלושים מטר.

נראה לכאורה שצמח הבמבוק גדל בן לילה. אולם למעשה במשך חמש השנים הראשונות התרחשה פעילות משמעותית מתחת לפני הקרקע. הבמבוק הצמיח שורשים חזקים שנועדו לאפשר בעתיד את הצמיחה האדירה. אם לאורך השנים היו מפסיקים להשקות את השתיל לא הייתה מתאפשרת הצמיחה.

אותו דבר בדיוק קורה כשמדובר בצמיחה אישית של אדם. לפעמים תוצאות משמעותיות ביותר מתגלות רק כעבור זמן.

בסיום תהליך אימון אישי אנחנו עורכים שיחה משמעותית ביותר, המתאמן ואני, שבה אנחנו מתבוננים ורואים מה הושג ומה הוגשם בתהליך האימון. וכאמור, יש הפתעות בלתי צפויות שקורות לאחר זמן, ממש כמו הצמיחה הפתאומית של צמח הבמבוק.

תוצאות משמעותיות מרגשות אותי בכל פעם מחדש 

לאחרונה הסתיים תהליך האימון של מתאמנת יקרה שלי, מנהלת בכירה בחברת "אורבוטק".

זה היה תהליך באמת מרגש ששילב צמיחה משמעותית יחד עם הנאה ותענוג בלתי רגיל. וכך היא כתבה לי השבוע:

אורית יקרה,

הארת את ימיי. לימדת אותי לשמוח.

אני מעידה על עצמי שאני אדם מורכב ולכן זו הפריזמה דרכה נהגתי לראות את העולם: מורכב, עמוק, בעל משמעויות כפולות ומשולשות לכל אירוע.

נשארתי אדם מורכב  (ואף למדתי לחבב את זה J) ועמוק, אך הרחבתי את הפריזמה כדי לראות את העולם בשמחה ובהנאה.

האופן שבו פתחת לי את דלת ביתך בכל ביקור- הזמנת אותי, ממש הזמנת, להיכנס פנימה, ריגש אותי כל פעם מחדש ואפשר לי להיות אמיתית וללמוד כל כך הרבה בכל כך מעט זמן. תהליך קבלת ההחלטות וה"החלמה" ממשברים התקצר פלאים.

השעות אצלך היו שעות מדויקות להפליא. אפשרת לי לדבר, לשאול, להגדיר ולנתח. אבל כשהגיע תורך- כל מילה, כל משפט וכל רעיון הובאו בדיוק מושלם שהשיב לי על כל השאלות והתהיות. שבסופו כתבתי משפט במחברת (ובראש) שילוו אותי מעתה בכל דרך.

אני מודה לך מאוד ואוהבת אותך על שהענקת לי פרספקטיבה כל כך בריאה לחיים.

את יודעת שמחה והעברת אותה הלאה. עכשיו , בזכותך, אני מעבירה אותה הלאה.

תודה.

באהבה רבה

נהיה בקשר תודה על ה כ ל .

אביבית ניומן

Corp. Controller

ORBOTECH

 

עד כאן מילותיה.

ואני ?

מודה על האפשרות שנקרתה בפניי. לפגוש אותה, להכיר אותה, את המופלאה הזו ולהשפיע בעוצמה. להיות המרחב לצמיחתה המדהימה.
מודה בכלל על הזכות הגדולה שלי לגעת בחייהם של א.נשים נפלאים, מרגישה מבורכת ללוות אותם בתהליכים כל כך משמעותיים היוצרים הבדל בחייהם.

 

 

 

 

 

פוסטים נוספים

השארו מעודכנים

הרשמו לרשימת התפוצה

רוצה לקבל את הפוסטים שלי בוואטסאפ?

כתבי לי ואשלח גם לך

בואו לעקוב אחרי הסטורי שלי באינטגרם שם אני חוגגת את החיים בלייב

חוגגת את החיים ומשתפת מידי שבוע בפייסבוק האישי שלי

מוזמנות להצטרף לקבוצה של חוגגגות את החיים עם אורית פרי בפייסבוק

דילוג לתוכן