מה נשתנה ? – על התחדשות, מינימליזם ומה שביניהם

 

השנה יותר מתמיד יש תחושת התחדשות באוויר. בזכות החורף הגשום שעברנו, האביב התפרץ אלינו בעוצמה מכל הכיוונים. בשפע המים ובעושר של פרחים, וכל כך הרבה ירוק מסביב.

רק לפתוח את העיניים ולהתענג על היופי ולנשום את ניחוח הפריחה הקסום.

מומלץ באמת לאוורר ולהתאוורר אחרי החורף, לראות את המרחבים המרהיבים ולהוקיר תודה, להעריך את השפע והפריחה המופלאה. ממש לא לקחת כמובן מאליו.

להוקיר תודה

הוקרת תודה מביאה עוד דברים טובים לחיינו באופן מיידי. כשאנחנו מתמקדים ביופי ובשמחה, אנחנו צובעים את החיים שלנו בצבעים של יופי ושמחה.

"יש רק שתי דרכים לחיות את החיים. האחת היא כאילו ששום דבר הוא לא נס, השנייה היא כאילו שהכול הוא נס " אמר אלברט איינשטיין והוא ידע על מה הוא מדבר.

אז בואו נראה את האביב הנפלא הזה ונזכור שזה כל כך לא מובן מאליו. ונהנה, ונתענג, ונהיה נוכחים לנס הזה.

להעריך ולהנות ולשמוח – זה לחגוג את החיים.

כשטיילנו לאחרונה בצפון, התמוגגתי מלראות את הכינרת המלאה, ואת כל הגליל שנראה פתאום כמו הגבעות הירוקות של סקוטלנד (והאמת היא שגם הגשם זרזף בדיוק כמו בסקוטלנד ) הסתכלתי סביבי וממש התרגשתי, ופתאום נזכרתי כמה הארץ שלנו יפה.

ואני רואה את היופי הזה נשקף גם בתמונות בפיד של חברות פייסבוק שלי, כי נדמה שהמרחבים קוראים לכולנו לטייל ולצלם ולחגוג את הפריחה ואת האביב.

לבחור לראות את היופי

האמת היא שלא צריך להתאמץ כדי להנות. לא צריך להצפין או להרחיק נדוד. רק לבחור לראות את היופי, כי הוא באמת נמצא בכל מקום. שדות של חרציות נפרשים לצידי הדרכים ממש בתוך העיר. וביניהן מבצבצים באדום גם פרגים.

יש איזו צומת שאני עוברת בו תמיד, הכי עירוני שיש – בתל אביב קצת לפני הפנייה לאיילון, והכל שם מרהיב שם עכשו – פריחה בשלל צבעים. והיום ראיתי שחותמיות טמירות וסגולות כבר צומחות בשפע לאורכו של כביש החוף, מסמנות שסוף החורף.

ובפתח הבית שלנו עצי ההדר מבשמים את האויר בניחוח פריחתם, ואני נושמת עמוק ומרגישה מבורכת בבואי ובצאתי.

התחדשות

חוץ מההתחדשות בטבע – יש התחדשות גם בנו עצמנו ובחיים שלנו, ואני מזמינה אותך להתבונן ולראות אותה. אז מה התחדש השנה ? החודש? השבוע ? השבוע התחדשתי בלקוחה חדשה שבאה לתהליך אישי (זה תמיד מרגש ומשמח אותי) ואוטוטו אני מתחדשת בהרצאה חדשה. שיתופי פעולה חדשים הולכים ונרקמים, אני פותחת קהילה חדשה וכיוונים עסקיים חדשים מתפתחים. כל אלה משמחים אותי ממש.

כיוון שהחיים שלנו הם השתקפות של מי שאנחנו – אם אנחנו רוצות ליצור מציאות חדשה או מתחדשת בחיים שלנו, אנחנו רוצות ליצור שינוי בעצמנו. לפעמים מספיק לשנות את נקודת המבט שלנו והמציאות תשתנה מעצמה, ממש ללא מאמץ.

מתי בפעם האחרונה עשית משהו בפעם הראשונה 

כידוע התחדשות או כל תהליך שינוי מתחיל מהתבוננות. ושאלה מצוינת להתבוננות היא השאלה: מתי בפעם האחרונה עשית משהו בפעם הראשונה?

באשר אליי – לאחרונה ממש השתתפתי בהשקת ספר שמכיל משהו שאני עצמי כתבתי. במילים אחרות, בפעם הראשונה יצא ספר שאני שותפה לכתיבתו. מדובר בספר "הסטאטוס" שהוא אסופה של פוסטים נבחרים מהפייבוק, ופוסט שלי נבחר להיכלל בו. התחדשתי.

ועוד דבר שעשיתי לאחרונה בפעם הראשונה  – השתתפתי באתגר המינימליזם.

אתגר המינימליזם

אחרי שקראתי מזמן את "סוד הקסם היפני" של מארי קונדו – מאוד התחברתי לרעיון של לפנות דברים מיותרים מהבית. אבל תכל'ס? – לא הגעתי ממש ליישם את זה.

כידוע, אני פריקית של כל מה שקשור לנושא של אנרגיה וניהול האנרגיה האישית שלנו. לכן אני מאוד מתחברת להיגיון העומד בבסיס השיטה, של לא לשמור בבית חפצים שלא משמחים אותי, כי הם מורידים מהאנרגיה שלי, ושיהיו בבית באמת רק חפצים שתורמים לאנרגיה שלי.

אז קצת אחרי שקראתי את הספר, לפני למעלה משנה, התחלתי לפנות בגדים שלי ( מהם ממליצה מארי קונדו להתחיל). נפרדתי, תרמתי, מסרתי אבל חיש מהר התנופה שלי נעצרה. הרגשתי שהפרויקט הזה ככל שהוא חשוב  – הוא גדול ותובעני, ומשימות היום יום דחו את המשך הביצוע.

אז מה נשתנה ?

בראשית מרץ הצטרפתי בקבוצת פייסבוק לאתגר המינימליזם. מה זה אומר? שכל יום מוציאים מהבית חפצים. ביום הראשון, זה היה ב 1.3 – חפץ אחד, ב 2.3 – שני חפצים. וכך הלאה.

כאן כבר הלהיבה אותי רוח המשחק. וכך בכל יום הייתי ממלאת את המכסה היומית לפחות. ככל שמתקדמים בימים המשחק הופך להיות מאתגר יותר ויותר. היו ימים שלא עמדתי באתגר, אבל בגדול עשיתי חישוב שפיניתי מהבית יותר מ 300 חפצים !

וכמובן שאפשר ורצוי להתבונן ולהיפרד במה שמיותר בחיים שלנו, מעבר לחפצים. לדוגמא כעסים, דאגות, לחצים, הרגלים שליליים, חשיבת יתר ועוד ועוד.

ובהיבט הזה אם אני מתבוננת על מה השתנה השנה  – אני הצלחתי להיפרד משתי התמכרויות שלי  – התמכרות לכדורי שינה ובקטנה ( ממש לא נגמלתי לגמרי ) גם מהאייפון. עבורי זו הייתה לא רק התחדשות, אלא גם סוג של יציאה מעבדות לחירות ומשעבוד לגאולה.

אז עכשו זמן מצוין להתחדש, לחדש, לפנות מקום לאנרגיות חדשות. להוציא מהחיים שלי כל מה שמיותר. ואגב,  רעיון קל לביצוע שאני מיישמת רבות בימים אלה: יוצאת מהמון קבוצות פייסבוק מיותרות, שלחלקן (פשפשוק – חיות מחמד – היי וביי) אני ממש לא זוכרת שנרשמתי.

מה מיותר בחיים שלי

ההתבוננות הזו, יחד עם השאלה של מה מיותר בחיים שלי היא נפלאה בעיניי.

מזמינה אותך לביעור חמ"ץ – להוציא מהחיים שלך את כל החייבת – מוכרחה – צריכה. לפנות את כל המקומות שבהן אני פועלת בחיים שלי מתוך הישרדות ולא מתוך בחירה.

ואחרי שנבער את החמץ הזה נוכל להכניס את ה- מצה – את מיצוי החיים, שמחת החיים, לחיות את החיים במלואם.

כי למצות את החיים זה לבחור לחגוג אותם.

פסח זה חג שאהוב עליי מילדות

יש לי אינספור רגעים מתוקים שקשורים לחוויות של פסח בילדותי, ואני זוכרת אותם בבהירות רבה ומתענגת עליהם עד היום. בכל שנה אני מוצאת בחג הזה רבדים נוספים.

גם השנה נארח באהבה את משפחתנו לסדר, וכמו בשנים האחרונות יהיו בסדר שלנו רוחות של מסורת יהודית ומשפחתית וגם מסורות חדשות ומתחדשות.

 

מאחלת לכולנו חג פסח שמח ואביב פורח, של התחדשות ושמחה אמיתית. 

 

 

את הפוסטים שלי אני שולחת גם בווטסאפ, רוצים לקבל עדכון לווטסאפ שלכם על הפוסט הבא? שלחו לי הודעה ואשלח בשמחה.

פוסטים נוספים

השארו מעודכנים

הרשמו לרשימת התפוצה

רוצה לקבל את הפוסטים שלי בוואטסאפ?

כתבי לי ואשלח גם לך

בואו לעקוב אחרי הסטורי שלי באינטגרם שם אני חוגגת את החיים בלייב

חוגגת את החיים ומשתפת מידי שבוע בפייסבוק האישי שלי

מוזמנות להצטרף לקבוצה של חוגגגות את החיים עם אורית פרי בפייסבוק

דילוג לתוכן