העצמת נשים – עוצמה נשית

 1541

איה נכדתי בת ה4 וחצי (בתמונה היא יותר קטנה, פשוט לא התאפקתי לשים אותה איתי….) הקשיבה השבוע עם אמא שלה לנאום המרגש של הילארי קלינטון, לאחר שנודעו תוצאות הבחירות.

כשהילארי פנתה אל כל הילדות הקטנות  – איה הטתה אוזניה והקשיבה רוב קשב.

And to all of the little girls who are watching this, never doubt that you are valuable and powerful and deserving of every chance and opportunity in the world to pursue and achieve your own dreams.

אחרי כל התדהמה וההלם, בדיוק הקטע הזה של הנאום העלה דמעות גם בעיניי. וכשאיה (שדוברת ומבינה אנגלית) הקשיבה להילארי, זה פשוט נראה לה טבעי. ונכון. והיא הקשיבה והנהנה נמרצות, כך סיפרה לי אחר כך אמא שלה, ענת בתי.

כן, ברור, הכי טבעי בעולם.

השבוע הנחיתי סדנה להעצמת נשים, עובדות בית החולים וולפסון בחולון. זה היה המפגש הראשון מבין שישה, וזו הפעם השנייה שהוזמנתי לוולפסון, לאחר שסדנה כזו זכתה כבר בעבר להצלחה. ולמרות שאין הנחתומה מעידה על עיסתה, אני יודעת כבר ממאות של נשים שעברו סדנה כזו בבתי חולים אחרים, או בארגונים אחרים במגזר הציבורי, שרבות מגדירות את הסדנה הזו כאירוע ששינה את חייהן.

ואני תמיד אומרת להן ביום שהן מגיעות לסדנה – אתן כבר מלאות עוצמה, עוד לפני שהגעתן לכאן.

ומה שאני עושה זה לא מעצימה אותן, אלא נותנת להן כלים להתחבר ולראות את העוצמה האישית שלהן. הקיימת. העצמה זה גם החיבור לעוצמה, וגם החיבור לעצמנו. כי כשאנחנו מתחברות לעצמנו, למי שאנחנו באמת, אנחנו מתחברות לעוצמה האישית שלנו, וכשאני מתחברת לעוצמה האישית שלי – אני מתחברת למי שאני באמת.

ובמהלך 8 שעות הסדנה שבה הן עובדות יחד, בהתבוננות אישית, בזוגות, בקבוצה, אני רואה את הקסם קורה. כבר במפגש הראשון. משהו בעיניים. ניצוץ. העוצמה הנשית המדהימה פתאום נוכחת במלוא הדרה.

ממש כמו השמש בשמיים, שתמיד נמצאת שם, אני אומרת להן – כך גם העוצמה שלכן. היא תמיד שם. לפעמים יש עננים שמסתירים את אור השמש. ובסדנה אנחנו עובדות בשני כיוונים – מזהים את העננים החוסמים את האור שלנו, מסתירים את החום והעוצמה שלנו, ומחזקים את השמש – את מי שאנחנו. עצומות, מקרינות, מאירות.

ביום שני באמת הייתי נרגשת. גם מהעשייה המדהימה בוולפסון, מהמפגש עם עשרים נשים נפלאות שבאו להתפתחות אישית, לצמוח, לעשות עבודה של מודעות והתחברות לעוצמה האישית שלהן.

וגם נרגשת לקראת הבאות. גם בהיבט האישי והמקצועי – יודעת מה עוד נכון להן, בשבועות הקרובים, וגם בהיבט העולמי – יודעת שהעולם הזה עומד להשתנות כשבראש המדינה הגדולה בעולם תעמוד לראשונה אישה. ממש חשבתי על זה, ממש התרגשתי לקראת.

וכנראה, מסתבר, שהעולם עוד לא ממש שם, אבל אין ספק שהוא בדרך. ואין ספק שככל שיותר ויותר נשים תתחברנה לעוצמה שלהן, תלמדנה לבטא באומץ את מה שהן מאמינות בו, העולם הזה יהפוך להיות עולם טוב יותר.

לעולם אל תטילו ספק בערככן, לעולם אל תפקפקו ביכולתכן לחלום חלומות ולממש אותם. זה מה שבעצם אמרה הילארי לילדות, לנשים של המחר, שינהלו את העולם של מחר.  ולאיה הקטנה זה לגמרי ברור על מה היא מדברת ולמה היא מתכוונת.

 

 

 

פוסטים נוספים

השארו מעודכנים

הרשמו לרשימת התפוצה

רוצה לקבל את הפוסטים שלי בוואטסאפ?

כתבי לי ואשלח גם לך

בואו לעקוב אחרי הסטורי שלי באינטגרם שם אני חוגגת את החיים בלייב

חוגגת את החיים ומשתפת מידי שבוע בפייסבוק האישי שלי

מוזמנות להצטרף לקבוצה של חוגגגות את החיים עם אורית פרי בפייסבוק

דילוג לתוכן