שנה הלכה שנה באה – על השלמת שנה ויצירת שנה חדשה

אני חושבת שממש בורכנו בכך שיש לנו שתי הזדמנויות לערוך התבוננות בשנה החולפת והתכווננות לקראת השנה החדשה. פעם לקראת ראש השנה ופעם נוספת לקראת ינואר, תחילת השנה האזרחית.

עבורי ההתבוננות הזו, של ערב ראש השנה נושאת אופי מיוחד במינו. חשבתי השנה על המילה הזו שנה. שיש בה מצד אחד את האותיות של ש.נ.ה. כמשהו שחוזר על עצמו, ובאמת שוב סתו ושוב חגים בדיוק כמו בשנה שעברה. ומצד שני באותיות האלה יש גם את השורש של שינוי. כי השנה הזו החולפת הייתה שונה מזו שלפניה, וזו שתבוא תהיה שונה מזו שחלפה לה.

איך מתכוננים לשנה החדשה?

אצלי מרק העוף כבר מבושל והבית מלא ברימונים ותמרים ובניחוח משכר של תפוחים שנאפים ביין.

אבל אני מציעה שקודם כל נתבונן בשנה החולפת על מנת להשלים אותה, ולראות מה הגשמנו ומה השגנו ולזהות את הלמידה וההתפתחות שלנו. אשתף בדוגמאות שלי מתוך השנה החולפת. ובהמשך אתן שאלות להעמקה ולהתבוננות נוספת.

אז מה השתנה אצלי השנה?

קודם כל קרה שינוי גדול ומבורך במשפחה שלנו – הצטרף אלינו בקיץ נכד חדש, דניאל, הבן של מולי ושיר בתנו הצעירה. זה שינוי משמח ונפלא שהוא גם שינוי מרגש במשפחה כולה.

 

מבחינה מקצועית זכיתי השנה לקחת חלק בתוכנית מדהימה של "דיגיטליות בעסקים" שהיא שיתוף פעולה בין סלונה לבנק לאומי. עצם הבחירה בי לתוכנית שימחה אותי מאוד.

למדתי המון, פתחתי בלוג בסלונה, פלטפורמת הבלוגים הגדולה בישראל ובעיקר זכיתי להיות חלק מקהילה מדהימה של נשים עצמאיות, בעלות עסקים מעוררות השראה, שהן חלק מהעולם שלי היום ושיתופי הפעולה בינינו רק הולכים וצומחים. מבחינתי אין דבר יותר מהנה מלהיות חלק ממרחב נשי מעצים. ובדיוק בגלל זה יצרתי את השינוי או ההתחדשות הנוספת שלי השנה.

מה עוד קרה בשנה החולפת?

החל מחודש מאי האחרון פתחתי את ביתי לסדנאות. זה היה שינוי מבורך שכבר כתבתי עליו בעבר. אין דבר יותר משמח עבורי מאשר לארח בבית השלי נשים שבאות להתחבר לתכנים שלי. והסדנאות האלה מיגנטו נשים מדהימות שהתחברו והפרו זו את זו ולקחו לחייהן תובנות וכלים מדהימים עבור עצמן.

חוגגות את החיים בסדנת ספטמבר בביתי

היו לי פגישות אימון משמעותיות, שמטבע הדברים אני לא מפרטת עליהן או אודות מתאמנים ומתאמנות שלי שעשו הבדל בחייהם אבל אני שומרת על חיסיונם המוחלט. באמת שנהניתי מכל רגע, ובמיוחד מהצפיה בצמיחה של הלקוחות שלי.

והיו גם הרצאות בפורומים שונים, ויצירת ניוזלטר, והקמת קבוצה בפייסבוק בשם "חוגגות את החיים", וכלים שנתתי בפודקאסט וגם יצרתי ככלי חינמי באתר שלי, ותרומה לקהילה כמנטורית בתוכנית העסקים "הדור הבא".
בנוסף, הייתי שותפה לכתיבת ספר בנושא של ניהול עצמי שאוטוטו מסתיים וייצא השנה לאור. גם זו הייתה התנסות מרתקת מבחינתי.

שאלות להתבוננות אישית ולהעמקה

מה יצרת בשנת תשע"ט ? מה הגשמת ביצירת הפריט הזה? במה הוא מילא אותך אנרגיה?
מה הוריד את האנרגיה שלך? מה למדת מתהליך? ממה את יכולה להרפות?

את מוזמנת להרחיב ולפרט ככל האפשר, כתבי כל מה שעולה בדעתך בהקשר של השנה החולפת. המטרה היא ליצור אותה שלמה, על מנת שנוכל להתפנות וליצור את השנה הבאה עלינו לטובה.

יצירת השנה החדשה

כשאת מדמיינת את חייך בעוד שנה, בסוף שנת תש"פ, במה הם שונים מחייך היום?

ערכי רשימה של דברים שאם היית יוצרת אותם, היו הופכים את חייך לאידיאלים. רשמי את הדברים שאת רוצה להשלים. את יכולה לרשום לגבי התחומים השונים בחייך: האישי, העסקי, התפתחות אישית, מערכות ויחסים או כל תחום אחר.

לגבי מה את מלאת תשוקה כרגע שיניע אותך קדימה לכל רגע של יצירה בשנה שמגיעה?

שם מעורר השראה לשנה הבאה

לבסוף את מוזמנת ליצור לשנה הבאה בשם מעורר השראה, לקרוא לה בשם על פי בחירתך, שם שירכז את תשומת לבך במימושו. לדוגמא – שנת בריאות או שנת שמחה.

בערב שערכנו השבוע עם חברותיי הבלוגריות הכפר סבאיות בחרה כל אחת מאיתנו ברכה שמתחילה באות פ'.
שתהיה שנה פורצת דרך, שתהיה שנת פריון, שנה של פרפרים בבטן ועוד ועוד.

מפגש הבלוגריות הכפרסבאיות

אני בירכתי בשנת פריחה, אבל כשלעצמי, בחרתי לאמץ דווקא את הברכה של לילך חברתי : שתהיה שנה פשוטה.
שיפה ושונה תהא השנה. ועבורי אני מזמנת שנה פשוטה, שנה של פשטות מבורכת. פשוט להיות מי שאני, לא יותר ולא פחות.

חג שמח ושנה טובה ומתוקה !

פוסטים נוספים

השארו מעודכנים

הרשמו לרשימת התפוצה

רוצה לקבל את הפוסטים שלי בוואטסאפ?

כתבי לי ואשלח גם לך

בואו לעקוב אחרי הסטורי שלי באינטגרם שם אני חוגגת את החיים בלייב

חוגגת את החיים ומשתפת מידי שבוע בפייסבוק האישי שלי

מוזמנות להצטרף לקבוצה של חוגגגות את החיים עם אורית פרי בפייסבוק

דילוג לתוכן