רק כשנוצר השינוי התודעתי – ניגשנו לפעולות, והתוצאות לא אחרו להגיע.


 

כמה סיפורים על בעלי עסקים שליוויתי בתהליך של פיתוח ואימון אישי:

כאשר רוני הגיע להתאמן על העסק שלו, גילינו שהוא מתלבט ובכלל לא בטוח שהוא רוצה להישאר בעסק. כיוון שהתודעה שלנו יוצרת את המציאות, אין פלא שגם התוצאות העסקיות שלו שיקפו את ההיסוסים והאמביוולנטיות שלו. הן דשדשו… כשהבין את המשמעות, הוא עשה בחירה – שזה העסק שלו לשנים הקרובות, ושהוא מתמסר להצלחתו. ערכנו התבוננות מה זה אומר, ורוני עשה את הפעולות הנדרשות. השינוי התודעתי, המחויבות הפנימית שלקח יחד עם הפעולות הביאו לצמיחה משמעותית בעסק שלו, בתחומי העיסוק וברווחים. הוא מתאר זאת כך:

"הגעתי לאורית בתקופת עומס ועייפות גדולים מהעסק שניהלתי כבר 7 שנים. הרגשתי שהעסק גוזל ממני את כל הזמן והאנרגיה , ושלא נשאר כלום לי עצמי, לחיות וליהנות מהחיים. לא הייתה לי שום השראה איך להוביל את העסק לרמה הבאה, למצוא לקוחות, ולהציע שירותים חדשים. העבודה עם אורית אפשרה לי להתבונן על העסק מבחוץ, ולראות איפה אני יכול לעשות הבדל. באימונים עצמם אורית מיקדה אותי בנקודות החשובות. זה כישרון מיוחד שיש לה. העבודה עם אורית הובילה לגידול של 30% בהכנסות ואיפשרה לנו לעבור את תקופת המיתון בקלות. אני ממליץ לכל מי שמעוניין להתבונן לעומק ומוכן לקבל את כל מה שיש לעולם להציע לו לדבר עם אורית."

רוני קלייינר, בעל חברת Serenity Movers בניו יורק

 

כשמיכה הגיע אליי המטרה שלו למעשה הייתה למכור את העסק שלו. העסק הופיע לו לא רק כמטרד, אלא כמקור הצרות שלו. הוא היה רדוף תרחישי אימה, ומלא כעסים, ושילם מחיר כבד בבריאות שלו – עד התקף לב שבעקבותיו החליט הבין שעליו ליצור שינוי כלשהו. בתהליך שעשה איתי הוא הבין שהוא יכול לשנות את ההתבוננות שלו במציאות – ואז המציאות שלו תשתנה.הוא עבר לנהל את העסק שלו מתוך הנאה ולא מתוך לחץ. כפי שהוא מתאר זאת:

"אני עצמאי מזה 25 שנה בתחום בנית מכונות ממוחשבות, מנהל את החברה שבבעלותי ומעסיק 15 עובדים.

את אורית הכרתי דרך שיטוט אקראי באינטרנט, אחרי משבר בחיי שבא מעומס בלתי אפשרי של דאגות ונסתיים בהתקף לב…

לאט לאט עלו על פני השטח המעצורים בחיי, וההפרעות העצומות מהן סבלתי בהתנהלות קלוקלת של החיים. אחרי מספר פגישות הצלחתי לשפר את חיי בכמה נקודות. התחלתי לראות אור בקצה המנהרה…

ומה באשר לחברה שבבעלותי ?- ובכן אני לא כועס יותר, לא מאשים ובוודאי לא נוקם ונוטר, אלא אוהב את כולם (ספקים, עובדים, לקוחות ).התוצאה היא שיש לי זמן לכל דבר. אני מספיק כמעט כפול, ואני רואה ברכה ושפע בעמלי. " מיכה יצחקי

 

שרה חוותה מצוקה וחוסר איזון בין שעות העבודה שלה בעסק לשעות הפנויות. מנקודת מבטה, שינוי לא היה אפשרי. בתהליך שעברה הפכנו את השינוי לאפשרי. או במילים שלה:

"ברגע שהתחלתי את התהליך איתך, הרגשתי כמו שביקר אצלי שרברב שפתח סתימה רצינית רבת שנים… ומאז :

שינוי דרמטי בקריירה – בדיוק כמו שרציתי

שינוי דרמטי במקום מגוריי – בדיוק כפי שרציתי

שינוי כלכלי דרמטי – כמו שדמיינתי

וכל מה שארצה יקרה בדיוק כמו שאזמין לעצמי, בעזרת הידע, השמחה והאופטימיות…."

שרה גליקסברג, עצמאית

 

א. הגיעה אליי במטרה לפתח את העסק שלה כמאמנת אישית. היא הייתה מאמנת כבר מזה תקופה, אבל לא הצליחה להתפרנס. היא באה כדי למנף את השיווק של העסק שלה. במהלך השיחות, התברר שהיא עובדת על הקמת אתר כבר 6 ( ! ) שנים. כל פעם משפרת ומשפרת. היא זיהתה איך הדפוס הזה של פרפקציוניזם קיים אצלה ומעכב אותה, לא רק בשיווק, לא רק בעסק, אלא גם בכלל בחיים שלה. שכן, כידוע, האויב של הטוב מאוד הוא המצוין. כשהבינה זאת – התחילה לעשות פעולות שונות גם כשההצלחה לא הייתה מראש מובטחת. וכמובן שדווקא אז התחילו להופיע התוצאות העסקיות שציפתה להן. 

כשאימנתי את ט. על העסק שלה, היא רצתה לפרוץ דרך בשיווק. ראינו שההקשר שיש לה לשיווק הוא "להתחנן לעבודה". לא הקשר ממש מעצים, בלשון המעטה, ולא פלא שהיא עשתה הכול כדי להתחמק מלשווק את העסק שלה, כדי שלא להיתפס בעיני עצמה כ"מישהי נזקקת".יצרנו הקשרים חדשים למושג "שיווק". למשל: יצירת יחסים. זה ממש דיבר אליה.

רק כשנוצר השינוי התודעתי – ניגשנו לפעולות, והתוצאות לא אחרו להגיע.