איך יוצרים שינוי הלכה למעשה?


שינוי פנימי

המהות מתחילה ביצירת שינוי פנימי,  וזה מה שאנחנו עושים יחד. הדבר הראשון שעלינו לשנות זה את נקודת המבט שלנו, את ההתבוננות שלנו במציאות, את מערכת האמונות והגישה שלנו לחיים.
זה הבסיס המשותף לכל תהליכי השינוי הללו. כל מי שמתמודד עם שינוי חיצוני, או רוצה ליצור כזה, חייב קודם כל ליצור שינוי פנימי, כי הרי התודעה יוצרת מציאות.

בין אם השינוי החיצוני נתפס כחיובי, אם קודמת לתפקיד ניהולי חדש – זה דורש שינוי בהיערכות הפנימית שלך ובדפוסי הניהול שלך. ובוודאי אם את מתמודדת עם מציאות לא רצויה לכאורה – לפעמים כל מה שנדרש הוא שינוי בנקודת המבט.

אימוץ גישה אופטימית

על מנת לשנות עלינו לנקוט בגישה אופטימית. מחקרים מראים שאנשים אופטימיים חיים יותר מאנשים פסימיים. חיים יותר בשנים (  8 שנים בממוצע ) אך גם ח י י ם יותר בכל שנה.
"אופטימיות זה לא לראות הכול ורוד" אומר ד"ר טל בן שחר. "אופטימיות זה להתמקד במה שאני יכול לשנות בחיים".

יצירת בהירות

כשכבר בחרנו להתמקד באמת במה שאנחנו רוצים לשנות בחיים, הצעד הראשון שלנו לשינוי תמיד יהיה יצירת בהירות. אנשים חווים תקיעות, מועקה ולחץ כשהדברים אינם בהירים להם. מה בדיוק אני רוצה ? מה מהות השינוי שאני מחפשת ? מה נדרש ממני בתפקיד החדש ? מה משמעות ההתמודדות החדשה הזו מבחינתי?

 אחרי שנוצרת בהירות, וכשאנשים מוכנים לצאת מאזור הנוחות שלהם – השינוי ממש זורם. "החיים ישתנו כשאתם יותר מחויבים לחלומות שלכם מאשר לאזור הנוחות שלכם" אומר בילי קוקס.

אנשים שבחרו לשנות, יצרו כאמור קודם כל שינוי תודעתי והווייתי – שינוי בהתבוננות שלהם אל מול המציאות ובמי שהם לעומת המציאות הזו.  מתוך זה – ייווצר השינוי הרצוי במציאות החיצונית, והצמיחה האישית בהתמודדות עימה.

 חיים של עוצמה במציאות משתנה

אנשים מחפשים יציבות בחייהם, במיוחד במציאות המשתנה תכופות. הם לומדים את מהות חיינו בעידן הזה, שהוא עידן של שינוי, ומבינים באמצעות התהליך האישי או הקבוצתי שהם לוקחים בו חלק, שהיציבות שתושג לא תושג מעצם השינוי: מההישג הבא או מהתפקיד החדש. היכולת הנרכשת להתמודד עם שינויים והמהות האמיתית של השינוי תושג דרך יצירת עוצמה פנימית, וזה הדבר שאני יוצרת עם לקוחותיי הן בעבודה אישית והן בעבודה קבוצתית.

הכרת האדם את עצמו, שינוי נקודת המבט שלו, ולפעמים יצירת שינוי חיצוני בעקבות זה – מאפשרת לו להיות מי שנועד להיות. מאפשרת מימוש וחוויה של עוצמה אישית, שלווה פנימית ושלמות


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *