חיבור למימוש הוא חיבור לעצמנו, מקור החיות שלנו הוא מימוש עצמי


הכאב הכי גדול שאנשים חווים בחייהם הוא הכאב של חוסר מימוש.
נהוג לחשוב שהכאב הכי גדול הוא כאב של אובדן. נכון! שהרי כשאנחנו חיים מתוך חוויה של חוסר מימוש, אנחנו חווים אובדן על בסיס יומיומי. יכולתי לעשות, יכולתי להיות – כאב של אובדן בכל רגע.

חיבור למימוש הוא חיבור לעצמנו, למקור החיות שלנו. למי שאנחנו באמת, וכל התהליכים שאני מנחה: אישיים, קבוצתיים, ארגוניים, יונקים מתוך הבנת הערך של חיים מתוך מימוש, על כל רובדיהם. 

האדם מניע את עצמו תמיד לקראת מימוש ולהפקת המיטב שבחיים. בין אם מה שמניע אותי הוא מימוש החיים, מימוש עצמי, או מימוש הפוטנציאל, ובין אם מה שמניע אותי הוא מימוש הייעוד האישי שלו, "תסריט חייו" – בכל מקרה החיפוש הזה מניע אותנו לתהליך שמהותו החשובה ביותר הוא התפתחות עצמית.
ההתפתחות והצמיחה, הכיוון, המהות והקצב שלהם – הם אישיים, שונים מאדם לאדם, ותמיד יימדדו באופן סובייקטיבי אל מול הפוטנציאל האישי, כפי שהוא נחווה על ידינו.

בתהליכים האישיים או הקבוצתיים, נתחבר קודם כל לעוצמה האישית, ובשלב הבא נתייחס למה שנהוג לכנות "חולשות", ועצם הימצאותם מעוררת בנו אי נחת. אנחנו נלמד לגלות את תפקידן המשמעותי בהתפתחותנו. נלמד להתייחס אל נקודות החולשה כאל תחומי התפתחות, וכך ניצור עבור עצמנו הקשר מעצים: אלה הנקודות שבעזרתן נתפתח, נצמח, ובאמצעותן נוכל לדייק את התסריט שבאנו לממש.

הסרת חסמים

מימוש החיים ומימוש עצמי קשורים גם להסרת כל החסמים שמונעים ממני להיות מי ומה שאני.
אלה החסמים, שמונעים ממני להיות מי ומה שאני, העננים שמונעים ממני לזהור במלוא עוצמתי. כשאלמד לזהות את החסמים הללו, להסיר את העננים הללו (דאגות, פחדים, ביקורת עצמית, "מה יגידו עליי" ועוד) כשאדע לנהל אותם ולא להתנהל מתוכם – אוכל לחיות מתוך מימוש במלוא מובן המילה.

אוכל להביא את עצמי במלואי לעולם, את מי ומה שאני, ואוכל להביא לעצמי בגדול עולם ומלואו, – כי זה מה שמגיע לי, וזה מה שמגיע לעולם. לא מילימטר פחות.