התפתחות וצמיחה אישית היא תכלית קיומנו עלי אדמות


פיתוח אישי או התפתחות אישית הוא תהליך של צמיחה אישית שהיא תכלית קיומנו עלי אדמות.
אנחנו מתפתחים דרך התבוננות ושאלת שאלות לגבי החיים שלנו נכון לעכשיו, תוך התבוננות והסקת מסקנות מתוך ניסיון העבר שלנו. ההתמודדויות והאתגרים שלנו הם על פי רוב השיעורים המשמעותיים ביותר בחיינו. במילים אחרות קשיים והתמודדויות מזמנים לנו שיעורים שהם המקור להתפתחות שלנו. אבל אם לא נבין את השיעור, את מה שעלינו ללמוד, השיעור או ההתמודדות יחזרו על עצמם שוב ושוב ושוב.

בתהליך שמהותו פיתוח אישי המטרה היא לאפשר לאדם להבין את מהות השיעורים שלו, מהם תחומי ההתפתחות שלו או שלה ומה התהליך האישי המיטבי עבור על אחד ואחת. זהו תהליך של למידה וצמיחה מתוך שמחה,יחד עם תחושת אתגר.
תהליך של פיתוח אישי מביא להתבוננות על האמונות, המחשבות ודרכי הפעולה שלנו, תאפשר לנו להכיר מי אנחנו באמת היום.
מהן היכולות שלנו שעדיין לא באו לידי ביטוי בחיינו?
באלו תחומים בחיינו אנחנו עדיין מרגישים כמו פוטנציאל שלא מומש? כמו הבטחה שלא הוגשמה? 
האם אנו רוצים לעשות שינוי?
עד כמה אנחנו מחויבים באמת להתפתחות ולהגשמה העצמית שלנו?

חשוב שנזהה את הערכים שלנו. בכל פעם שאנו מרגישים אי נוחות או חוסר שקט, אנו תופסים את מה שקורה לנו בניגוד לערכים שלנו .זו ההזדמנות לבדוק ולגלות מהם הערכים שלנו ולעשות את הבחירות הקונקרטיות של חיים במתאם לערכים אלו.

נתבונן האם אנחנו פועלים ממקום של צריך ורצוי, ממקום שמשרת את התפיסות המוטעות שלנו, שהתאימו לנו בעבר,או מתוך מודעות לבחירות שלנו,ממקום שנמצא בהלימה למי שאנחנו כיום.

נגדיר מה באמת אנחנו רוצים להשיג בחיים, נבחן מה ייתן לנו תחושה של משמעות, נלמד להכיר את הכוחות שלנו, שבאמצעותם הפקנו כבר תוצאות בחיינו, והגענו בתחומים מסוימים להגשמה והצלחה


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *